Denetim Yaklaşımımız

Denetim Yaklaşımımız

Finansal tablo denetimlerinin temel amacı, denetlenen işletmenin iç kontrolü dâhil işletme ve çevresini tanıyarak, hata veya hile kaynaklı “önemli yanlışlık” risklerini belirlemek, değerlendirmek ve bu risklere karşı yapılacak işlerin tasarlanması ve uygulanması için bir dayanak oluşturmaktır. Denetim, finansal tabloların doğruluğu ve güvenilirliğine ilişkin bağımsız bir görüş beyan etmeyi hedefler.

Denetimin Üç Temel Aşaması

  1. İşletme ve çevresi hakkında bilgi edinilmesi: Denetim risklerinin belirlenmesi ve değerlendirilmesi.
  2. Denetim prosedürlerinin yürütülmesi: Bağımsız denetim kanıtlarının toplanması.
  3. Sonuçların değerlendirilmesi: Denetim prosedürlerinin niteliği ve zamanının gözden geçirilmesi ve nihai sonuçların değerlendirilmesi.

Denetimin Aşamaları

  1. Denetim Öncesi Faaliyetler:
    Denetimin başlangıç aşamasında, idari prosedürler yerine getirilir.

  2. Risk Değerlendirme ve Planlama:

    • Denetim ekipleri, finansal tablo ve yönetim iddiaları düzeylerinde “önemli yanlışlık” risklerini değerlendirmek amacıyla risk değerlendirme prosedürleri uygular.
    • İşletmenin iç kontrolü dâhil olmak üzere, işletme ve çevresi hakkında bilgi edinilir.
    • Analitik prosedürler, gözlem, tetkik ve yönetimle görüşme gibi yöntemler uygulanır.
  3. Yönetimin İddiaları:

    • Finansal tablolara dâhil edilen ve yönetim tarafından sunulan beyanlar incelenir.
    • Denetçi, bu beyanları değerlendirerek muhtemel yanlışlıkları tespit eder.
  4. Risklere Karşılık Verme:

    • Finansal tablolardaki “önemli yanlışlık” risklerine karşılık olarak yeterli ve uygun denetim kanıtı toplanır.
    • Uygun denetim prosedürleri tasarlanır ve uygulanır.
  5. Değerlendirme ve Sonuçlandırma:

    • Finansal tabloların bütünü üzerinde bir sonuca varmaya yönelik analitik prosedürler uygulanır.
    • Toplanan denetim kanıtları değerlendirilir.
    • Tespit edilen yanlışlıklar gözden geçirilir ve kaydedilmemiş olanlar da dâhil olmak üzere değerlendirilir.
    • Tabloların, kavramsal finansal raporlama çerçevesine uygunluğu denetlenir.
    • Bilanço sonrası olaylar, mukayeseli finansal tablolar ve diğer ek bilgiler değerlendirilir.
    • Yönetimden, denetim sonuçlarına ilişkin beyanlar alınır.
  6. Raporlama ve İletişim:

    • Bağımsız denetim raporu hazırlanarak yönetime sunulur.
    • Denetim raporu sonuçları, yönetim, kurumsal yönetim sorumluları ve diğer ilgili taraflarla paylaşılır.
    • Faaliyet raporu içindeki ek bilgilerin doğruluğu gözden geçirilir.